2011-02-14 ? 14:03:00

Hur gör man

Jag sitter och funderar lite smått på framtiden och allt som kommer att hända senare i livet, och efter en helt del serie och film tittande, så har tankarna vandrat vidare till ett steg i livet som jag och Daniel kommer att ta när vi är redo. Jo jag antar att ni förstår att det är giftermål jag pratar om, men jag känner mig också lite osäker på hela konceptet. Jag har aldrig varit med om en vigsel i hela mitt liv och jag vill egentligen inte att det första tillfället ska vara mitt eget.

Jag vill veta hur allt går till innan jag måste bestämma allt själv, veta hur mycke tid det kommer att ta samt veta hur man ska planera det. Jag vill kunna börja redan nu att fundera på hur jag skulle kunna vilja ha det. Se olika förslag framför mig. Men jag vet inget mer än att man ska ha en fin vit klänning och en stor god tårta.

Allt småpyssel däremellan är som en gåta för mig. 

Så hur går det till? Är det bara jag som aldrig varit på ett bröllop?

Kommentarer
Isabell

Har heller aldrig vart på ett, om det nu inte var när jag var liten som jag inte kommer ihåg :p

2011-02-14 @ 17:16:23
URL: http://isabellicious.blogg.se/
Linkan - Snowmobilers never die, We just go to hell to regroup.

Har aldrig varit med och fixat ett bröllop, men jag har däremot varit på tre stycken. Ett när jag var jätte liten, ett 01/02 någon gång när min moster gifte sig och sen i september förra året då min pojkväns syster gifte sig. Egentligen så finns det ju inget speciellt sätt att planera ett bröllop på. Min moster hade ett kyrkbröllop med närmaste släkt och vänner. Efter att vi varit i kyrkan så gick vi till ett hus som här till och åt tårta, lämnade paket och sen var det inte så mycket mer.. På min pojkväns bröllop så ägde det rum i ett hus i göteborg. Inget kyrkbröllop alltså. Och efter att vigseln var klar så hade de hyrt ett hus ute på en ö som vi alla åkte till och åt god mat och firade. Sen sov vi där och dagen efter så åkte vi hem.. Att planera ett bröllop är så individuellt beroende på hur man vill ha det. Det som är bra att tänka på är ju att boka en tid med präst och plats. Sen är det ju bara att bestämma själv vad man vill ha och hur man vill ha det.. Men det är ju alltid bättre att vara ute i god tid!

2011-02-15 @ 19:25:58
URL: http://kcx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: