2011-02-10 ? 09:20:00

Tack

Igår var min underbara pappa och bror här och hjälpte oss med sovrummet. Jag säger bara det att min pappa värkligen kan sin sak! Började med att han har alla sina jobbverktyg med sig upp och att han vet precis hur han ska börja. Allt är planerat och allt finns. Skivorna och reglarna var på plats redan i förrgår (tisdags) och nu var även hantverkaren det. 

Efter lite pyssel med väggen så sitter det nu en gipsskiva med en massa regnar bakom. Dessutom är det lite skillnad mellan de 8 skruvar den förra skivan satt med och antalet som sitter i den här, den här kommer aldrig att röra sig!
Sen när väggen var ordnad så skulle det dras el så vi fick bort en lysknapp som sitter mitt på väggen och en som satt på ventilationstrumman. Istället kommer vi nu ha en dubbelknapp precis vid dörren när man går in. 

Det känns verkligen som läget är under kontroll nu. Tack vare min pappa. Ska försöka hitta på en bra "tack för hjälpen present" till honom och brorsan. För utan dom hade det nog inte sätt lika bra ut nu. 

Men i alla fall, nu ska jag ge mig in i röran och slipa väggarna lite så vi kan börja spackla. För nu är det på gång igen!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: