2011-01-14 ? 21:45:00

Trevlig sällskap

Jag tänkte lyfta fram trevliga människor lite exta idag.

För när jag var på väg hem ifrån jobbet så steg det på några äldre damer hållplatsen efter jag gick på. Och eftersom bussen var full och det inte fanns några lediga platser för den sista damen så erbjöd jag min plats.
Och hon blev väldigt tacksam och glad att de gamla sederna inte är helt utdöda.

Jag förklarade att jag själv hade velat bli bemött på det sättet. Men jag fick i alla fall ett hjärtligt tack och trevligt sällskap på vägen hem eftersom vi pratade med varandra hela resan.

Tänk så trevliga människor det finns om man bara bjuder lite på sig själv!

Jag kände mig så nöjd och glad när jag gick av bussen och vinkade till dem, jag hade ju gjort någon förvånad och glad. Så jag kommer fortsätta erbjuda min plats framöver också, ifall det nu behövs.

För det tycker jag att de äldre är värda på ålderns höst.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: