2011-07-11 ? 15:51:00

Riga

Hemma igen från Riga.
Ja egentligen va jag ju hemma hela gårdagen och lördagskvällen också..

Det vi gjorde i Riga var att först boa in oss på hotelrummet på Radisson Blu Ridzene Hotel. Ett väldigt fint och fräscht hotel i 5 stjärnors klassen. Efter det gav vi oss ut på stan för att kolla in Riga. Vi tittade på deras frihetsmonument, deras kända "svarthuvudenas hus" operan såg vi, domkyrkan, peterskyrkan och mycke mer. Vi åt gott och drack gott, även om vissa drinkar och liknande  kunde varit betydligt godare... 

Sen blev det också sovenir shopping. Vilket bestod av bärnstens shopping för min del. Hela gatustången var fulla med just bärnsten, och inte va det så fruktansvärt dyrt heller. Så det fick det bli för min del.
Vi tänkte att vi skulle fynda massa roliga saker på Cental Market, vilket är gamla zeppelinar hangarer som är ombyggda till en marknad, men det var en ren besvikelse, bara mat och grönsaker och tant kläder... 

Vi gick på Skylinebar på ett annat Radisson hotel i närheten också.
Skylinebar var en bar på 26 våningen med utsikt över hela stan. Helt klart en upplevelse!

Sen har vi också varit på Essential, vilket är en club med 7 dansgolv fördelat på 4 våningar. Inte alls min typ av sysselsättning med tanke på att jag inte är dans typen men det va helt okej ändå.
Dessutom åkte vi även en liten sightseeing med båt. Men det var bara för att se staden och sysselsätta oss med någonting.


Ja, det var väl det vi gjorde i stora drag. Roligt va det, men en natt räckte bra, och man får väl se om det känns som man vill ta sig dit någon mer gång...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: