2011-06-07 ? 19:24:00

Några dagar till

Usch jag är fortfarnade förkyld med en irriterande hosta som inte vill ge sig. Sitter och funderar på om resan bort till New York kommer att bli av på söndag om jag inte mår bättre... För jag kan inte åka iväg och må som jag gör nu. Febern som håller i och hostan som nästan får mig att hosta upp lungorna, det känns inte som ett så bra tecken för en utlandssemester precis.

Jag tar min hostmedicin men den tycks bara hjälpa på dagarna, på kvällarna och nätterna ser hosta ut att vara imun mot sånt. Och som inte det va nog så är min näsa helt förstörd efter allt snytande... Har seriöst skavsår (typ) under näsan?! Hur fungerar det? 

Men i alla fall, jag är ledig fram till söndag då det är planerat att vi ska åka. Och det är ändå 4 dagar att kurera mig på. Så jag hoppas att medecinen hjälper snart så jag hinner vila upp mig lite också. För som det ser ut nu orkar jag inte mer än att bara ligga här på soffan och bli omhändertagen... 

Men men, det är i alla fall läget idag. I morgon ska jag se om det kanske finns något ljus i slutet på tunneln.
Kommentarer
Isabell

Tips på bra hostmedicin på nätterna är Mollipect (tror det stavas så). Den innehåller morfin som lugnar halsen, men ta den i så fall precis innan du ska gå och lägga dig för man blir väldigt trött av den. :p



Krya på dig!

2011-06-07 @ 20:03:59
URL: http://isabellicious.blogg.se/
Isabell

Okej, hoppas det lugnar ner sig. Hosta är ju tyvärr nåt man får gå med ett tag innan det försvinner helt, i alla fall är det så för mig. :p



Håller tummarna! :)

2011-06-08 @ 15:47:43
URL: http://isabellicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: