2011-03-03 ? 12:16:00

Balsammetoden

Torsdag idag igen, den 3 mars. Det betyder att jag är ledig i morgon och en vecka framåt! Ska bli så skönt att få vara hemma och fixa allt man lagt på hög till senare. Sovrummet, städningen, plockande och pysslande står på schemat för veckan. Men sen tror jag också det kommer att bära av till huvudstaden för en dags shopping och mys med Daniel. För det är någonting vi sagt att vi ska göra länge.

Om jag ska berätta fler nyheter så skulle det väl vara att jag blivit inspirerad att prova på den så kallade balsammetoden där man tvättar håret med endast balsam, som är utan skadliga ämnen för håret. Jag har totalt ledsnat på mitt trkiga, torra, slitna hår och nu kanske det kan bli en ändring på det? I och för sig passar metoden bäst för de med lockigt hår, men det kan väl inte skada för mitt heller. Kanske, kanske att jag får fram mer utav mitt självlockiga hår fall också? Så tack vare Isabell så har jag givit mig in på detta. 

(För de som vill veta vilka produkter jag valt att använda så är det dessa:
som sista-shampo - Barnängen creme schampo normalt,
som balsam - Garnier fructis strengthening conditioner with grapefruit extract.
Vill man läsa mer om metoden kan man klicka in på June´s blogg eller lockig

Annars har det inte hänt så mycket. Är allmänt trött och sliten och längtar verkligen till ledigheten.
Kommentarer
Isabell

Roligt! :D

2011-03-03 @ 13:17:46
URL: http://isabellicious.blogg.se/
Isabell

Jag och Patrik funderar också på att dra iväg till Stockholm en kortis, så han vågar hälsa på mig i Tyskland sen. Mysigt bara att bo på hotell ju :)



Svar: Ja man vet ju aldrig, vore intressant att se om man får lite mer självfall (vore bra för mitt hår är så tråkigt platt :p). Ska försöka ta lite bilder på håret med.

2011-03-03 @ 13:26:28
URL: http://isabellicious.blogg.se/
Isabell

Svar: Haha jo det är klart, men kul att göra något speciellt liksom :) Jo, jag vet ju själv att jag kände mig mycket säkrare i att resa tack vare göteborgsresan jag och gabbi gjorde förra året, så tänkte att Patrik också kanske skulle behöva nåt sånt ;D



Håller tummarna för balsammetoden överhuvudtaget! ;D

2011-03-03 @ 15:40:29
URL: http://isabellicious.blogg.se/
Isabell

Svar: Jaa, håret är ju mjukt men inte känns det särskilt rent :p Ska ju ta några veckor innan fulfasen går över. hur ofta man ska tvätta det vet jag inte, du får fråga june - hon vet nog. :)

2011-03-06 @ 19:59:13
URL: http://isabellicious.blogg.se/
Linkan - Snowmobilers never die, We just go to hell to regroup.

Hur har det gått med balsammetoden? Har funderat på den ett tag jag med, men vet inte riktigt. Dock blev jag väldigt sugen nu igen!!

2011-03-27 @ 19:33:34
URL: http://kcx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: