2011-05-03 ? 08:40:00

Tror inte mina ögon

Tro det eller ej, men i natt sov Daniel och jag för första gången i sovrummet!

Det är inte helt klart eftersom vi inte tapetserat fondväggen, men den kommer att komma upp ikväll när min älskade mamma kommer över och hjälper oss.

Min mamma = Tapetserar proffs (i mina ögon )

Så natten som kommer så är alla väggarna klara och det är bara lister som måste införskaffas. Samt en massa hyllplan och liknande ifrån Ikea.

Senare ska vi försöka flytta över soffan och förhoppningsvis kvarstår erbjudandet om två sängar som kan komma att flytta in med oss. För nu kan vi äntligen ge vika och köpa allt det här som vi velat ha.

Tavlor ska upp, gardiner ska bytas, soffan ska in sängkläder ska bytas och luftmadrassen (som det ännu en gång är hål på...) ska äntligen kastas ut! Hålet ska identifieras först dock, så vi har en extra säng ifall vi får något trevligt besök.

För att låta våra vänner sova på golvet, ja det känns verkligen inte som någonting snällt... Annars ska vi införskaffa en/två nya madrasser tror jag. Plus att vi har soffan så klart. Vi måste bara bestämma oss om vilken färg vi vill ha, vill vi ha mammas och pappas gamla skinn soffa i beage, lite sliten och verkligen välsutten, eller vill vi ha farmor och farfars gamla skinn soffa i oxblodsfärgat skinn, denna är lite bättre i kvaliten men dock är den ju i en lite mysko färg...

Ja vi får helt enkelt se hur det blir! Vi är i alla fall ett steg närmre nu, och vet ni vad?

Det känns så himla skönt!
Kommentarer
Isabell

Grattis! :D

2011-05-09 @ 22:12:49
URL: http://isabellicious.blogg.se/
Isabell

Svar: Tack, det betyder mycket att höra det! :D

Kram! <3

2011-05-16 @ 22:50:02
URL: http://isabellicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: