2012-04-09 ? 14:55:00

Döden

Har du någonsin rört vid en död människa? 

Jag har, två gånger...

Båda gånerna var det människor som låg mig varmt och hjärtat.

Det är ofattbart hur stor skillnad livet gör med en kropp. Utan livet är det inte samma människa längre. Vissa säger att en död människa ser likadan ut som när hon sover. Men detta är så fel. Upplevelsen är så olika, det går inte att beskriva, inget är detsamma.

Beröringen är heller inte densamma, huden är inte sträv eller varm och ändå rörde handen på sig några timmar tidigare... Uttrycket i ansiktet stämmer inte med verkligheten och kroppen känns liten och skör. 

Samtidigt som jag nästan inte hade modet att säga adjö så är jag glad att jag gjorde det. Att se någon i det sista skedet är någonting man bör göra om man får möjlighet. Det känndes inte bra men det kändes bättre.

Att få se honomen sista gång, viska ett "jag älskar dig" och röra vid en hand man så många gånger rört vid innan. Att få säga det sista farvälet. Det är någonting jag skulle ångra om jag inte gjorde det...
Kommentarer
Isabell

Jag beklagar Sofia. <3

2012-04-09 @ 22:13:17
URL: http://isabellicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: