2012-12-16 ? 10:47:00

Guasque

Igår var det en ny upplevelse på gång. Jag hade blivit inbjuden på Luccegasque utav Eva som hennes +1. En finare middag med utträdanden, "tal" och allt sånt där.

Mycket intressant och trevligt måste jag säga. Och mycket vett och etikett också för den delen. Bordsplaceringar varannan kvinna, man. Flera gafflar och knivar än man är van vid samt en massa glas. Regler om hur man skålar och ramsor som ska sjungas och sägas med jämna mellanrum.

Ett helt virrvarr av nya saker för en sån som mig. Men jag placerades bra så det blev inga problem även om nervositeten kom till en början. Men skoj va det.

God mat, trevligt sällskap och lite väl mycke interna skämt. Men en mycket trevlig kväll!

Den mynnade ut i "vanlig utekväll" vilket inte är riktigt min grej men, men...

Trött, och med fötter som värkte av högklackade skor man inte brukar ha så kom vi i alla fall hem runt tretiden. När man somnade va en annan sak. Men det va skönt att bara slänga av sig allt och bara vara! Andas ut efter en nervös och spännande kväll.

Kommentarer
Ulrika

Lägg upp bild på klänningen :)

2012-12-19 @ 10:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: