2012-12-25 ? 22:49:11

Julen

Nu är julhelgen över på riktigt... Började mysigt med tidigt julfirande hos föräldrarna med dom, syrran och farmor. Massa mys, mat och trevligheter. Och även om man inte ville lämna allt på söndagen så hade jag inget val på grund av jobbet den 24... Men det blev inte förrän på kvällen vi drog iväg i alla fall. Med blandade resultat. En liten olycka som slutade lyckligt för alla inblandade och en skärrad Sofia som hade svårt att sova. Sen va det bara att pallra sig upp tidigt på julaftonen och dra iväg till jobbet för en helt värdelös dag. (Förlåt men varför måste vi ha öppet på JULAFTON?!) Dock slutade jag halvtidigt. Efter en liten överraskning av en vän som kom in och tomtade lite för mig fick sista tiden snabbt. Sen hade vi blivit inbjudna på julmiddag och firande hos Daniels ena moster. Där vi tillbringade nästan hela eftermiddagen/kvällen i gott sällskap (och allt för mycke mat). Efter det avslutade vi i ett litet sällskap och lite lugn och ro. Mycket mysig dag i alla fall som slutade runt 2, halv 3 med att vi kröp ner i sängen hemma. Och sen började verkligheten idag igen med jobb i några timmar. Och nu på kvällen valde jag en hemmakväll framför en kväll på stan/krogen med hjärtat. Huvudet sa nej tack och bestämde att vi skulle vara hemma ikväll. Men det är skönt att få vila upp sig lite också. Nu ska jag sätta mig ner och leka lite med en av mina julklappar som verkligen var en överraskning. Tack sötnos!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: