2012-05-14 ? 14:30:00

Bestämt

Efter helgens äventyr så bestämde jag mig för en sak! Nu är det verkligen dags att ta tag i livet. Att sluta leva i drömvärlden jag skapat och se den med andra ögon. Kilona ska rasa och personligheten ska grävas fram ur glömskan. Jag ska göra sånt som jag mår bra av och inte sånt som antingen förväntas eller görs för någon annan.

Jo jag är ledsen och upprörd när jag skriver detta, men över mig själv och mitt beteende.

Självkänslan finns inte kvar så som den fanns förut. Dock har den ersatts av erfarenheter och kunnande om livet.

Under helgen kände jag mig vacker och älskad. Blickarna från människorna kändes som en extra boost och jag mådde bra. Att jag sen hade fått i mig mer absint än jag borde va en annan sak. Men det kändes bra. Såhär dagarna efter känner jag mig bara fet och ful...

I början av mitt och Daniels förhållande hade jag självkänslan som kom med en smal midja och en minimal vågsiffra. Nu skäms jag många gånger över beröring och sex. 

Dock låter jag många gånger mer självsäker än vad jag är, men det är en fasad som jag varit tvungen att bygga upp i takt med kilona. 

Och så känner jag inte att jag kan ha det längre. Jag måste känna mig stolt över mig själv och komma på fötter igen. Även om det innebär vissa förändringar så är det ett måste. 

Det ända jag kräver är förståelse och någon som boostar mig när det behövs...
Kommentarer
Ulrika

<3

2012-05-14 @ 15:24:10
URL: http://uzzikuzzi.spotlife.se
Reine

Du ÄR vacker och älskad. Inte minst av Daniel. Du kommer alltid ha folk som stöttar och backar upp dej. Det kan du lita på. =)

Kramar

2012-05-15 @ 12:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: